Portfolio
homewerkovercontact
De jeugdafdeling van Pro Persona had er moeite mee jongeren te bereiken, ze hadden nog geen eigen identiteit of promotiemateriaal. We werden ingeschakeld om Pro Persona Jeugd een nieuwe naam te geven en op de kaart te zetten.
We ontwierpen een nieuw logo waarmee we de afdeling een toegankelijkere uitstraling geven en waarmee de herkenbaarheid van Pro Persona overeind blijft,
We bedachten een campagne om de afdeling mee op de kaart te zetten. We zette een combinatie van film, social media en drukwerk in om de jongeren en de mensen om hen heen te bereiken. We produceerden een korte speelfilm over een dag in het leven van een depressief meisje waarin we allerlei situaties zien waar mensen fouten maken als ze met haar om proberen te gaan.
Korte fragmenten uit de film plaatsten we op de nieuwe social media kanalen met oproepen voor jongeren om hulp te zoeken als zij psychische problemen hebben. Dat moet zo toegankelijk mogelijk zijn door Whatsapp kanalen en een hotline in het leven te roepen. We gebruikten specific targeting door bijvoorbeeld de klasfragmenten aan docenten en de sportfragmenten aan sportcoaches te tonen op social media, daarvoor werden per doelgroep unieke teksten met oproepen geschreven.
We produceerden en distribueerden drukwerk naar huisartsen, sportclubs, wijkteams en scholen. Daar zaten unieke folders bij voor verschillende doelgroepen, maar ook discrete kaartjes die docenten aan hun leerlingen kunnen geven als ze problemen bemerken.

Wie heeft de toekomst?

Pro Persona

Toen Doks de vraag kreeg hoe de Jeugdafdeling van Pro Persona zich beter kon profileren, hebben wij geïnitieerd om niet de afdeling, maar de jeugd centraal te stellen. We hebben het verhaal van de jeugd verteld in een korte film die in kleine fragmenten door middel van specific targeting op social media leraren, sportcoaches, huisartsen en ouders aanspreekt. De fragmenten van één dag in het leven van Kim roepen associaties op met alledaagse situaties maar geven hints van een groter onderliggend verhaal. Wanneer de kijker de hele film bekijkt begrijpt hij dat Kim diep in de problemen zit. De campagne roept mensen op om verder te kijken, zich te ontfermen over de jeugd, en waar nodig hulp in te schakelen. Na lancering van de online campagne werd een ondersteunde offline campagne gelanceerd die we richtte op specialisten en waarmee we de mensen naar de film verwezen. 

Wie heeft de toekomst?

Opdrachtgever

Pro Persona

Concept
Print
Animatie
Film
Branding
Campagne

Toen Doks de vraag kreeg hoe de Jeugdafdeling van Pro Persona zich beter kon profileren, hebben wij geïnitieerd om niet de afdeling, maar de jeugd centraal te stellen. We hebben het verhaal van de jeugd verteld in een korte film die in kleine fragmenten door middel van specific targeting op social media leraren, sportcoaches, huisartsen en ouders aanspreekt. De fragmenten van één dag in het leven van Kim roepen associaties op met alledaagse situaties maar geven hints van een groter onderliggend verhaal. Wanneer de kijker de hele film bekijkt begrijpt hij dat Kim diep in de problemen zit. De campagne roept mensen op om verder te kijken, zich te ontfermen over de jeugd, en waar nodig hulp in te schakelen. Na lancering van de online campagne werd een ondersteunde offline campagne gelanceerd die we richtte op specialisten en waarmee we de mensen naar de film verwezen.